Shop Mobile More Submit  Join Login
SILENT HILL rant comic by SynDuo SILENT HILL rant comic by SynDuo
FULL VIEW~

Oh I do plan to watch this movie so no hating, just using my option of free speece and blah... aka my opinion.

Sorry if this offends , but it HADto be said, I blame my ANNOYING CUZ that pushed me to this, he came over and was asking for Silent Hill games just cus a movie was coming out, heh noob, I lent him those games YEARS ago but he didnt finish them cus he lost interest... and now just cus of the movie he wanted to get into it? Thats just messed up. I'm the only SH player in my area I know of, I tried lending the game out to many ppl and friends, but they didnt give it a chance cus it was "scary" and or "borring" SH is anything BUT borring... They can buy it themselves, I was generous and offered they turned me down, now they come crawling back? HOMIE DON'T PLAY DAT ^__^ sorry to veteran SH fans if you found this offensive, but I didnt see anyone else makin a stand. NOTE I AM ALL FOR THE MOVIE! just take this as a joke then

PH (C) KONAMI!
Me & Art (C) me: John A. Galvan

EDIT: Moved this back to my gallery, it was in scraps previously
Add a Comment:
 
:icondeidara1231:
deidara1231 Featured By Owner Nov 3, 2008
omg lol XD
Its true I hate it when people make fanpairings (even though I did it when i was retard myself but I SAW THE WAY OF MY SINS)
now im just a BIG fan of this kinda stuff.
You speak nothing but the truth I must say X3
Reply
:iconmacawnivore:
macawnivore Featured By Owner Jul 12, 2007  Hobbyist General Artist
So true....

I knew that was going to happen as well before the movie came out. Check this Pyramid Head comic out concerning noob fans. :)

[link]
Reply
:iconcaboosexlove:
CaboosexLove Featured By Owner May 29, 2007
god this had me cracking up!!
Reply
:iconbealzabuth:
Bealzabuth Featured By Owner May 12, 2007
I didn't fav this? I remember reading it a long long time ago, and agreeing fully. Still do. Poor guy...
Reply
:iconvotm:
VotM Featured By Owner Apr 24, 2007
Shanked!

Awesome to the max!
Reply
:iconryukaiser3:
RyuKaiser3 Featured By Owner Apr 5, 2007   Photographer
LOL that's hilarous how can people call Silent hill boring? And it's not THAT Scary. Personally I liked the games better then the movie
Reply
:iconlostinyournightmares:
DESCRIPTION PERFECTED! :D
Reply
:iconpyro9050:
pyro9050 Featured By Owner Mar 17, 2007
XDDDDD The ending is awesome.

But this is a bit too true. D:
Reply
:iconiamsuicidal:
iamsuicidal Featured By Owner Feb 18, 2007   Writer
LMAO... Spiked his head like the end of shilent hill 2...

awsome awsome AWSOME game...

I am still trying to work out wether Pypramid Head was one of the prisoners of Taluka Lake Prison, or a 'mental patient'... The reason is becuase there are more that 1 Pyramid Head... (if my memory serves me correct) I think you see them both at the end of the labytinth??? after the block of red papers on the wall???)
Reply
:iconmistresslegato:
MistressLegato Featured By Owner Jun 7, 2007  Professional Traditional Artist
This is late, but here goes: Pyramid Head is meant to be (so far as most of us figured out) the representation of James' sexual frustration because of his sick and dying wife.

I've written a ridiculously long theory on why there are more than one, but it's only my opinions . . .

The reason he has the pyramid on his head is because James, with his past knowledge of the town's history, uses him also as a representation of the executioner.
Reply
:iconiamsuicidal:
iamsuicidal Featured By Owner Jun 11, 2007   Writer
Thanks for that... :) it would be interesting to here your thesis sometime :D
Reply
:iconiamsuicidal:
iamsuicidal Featured By Owner Feb 19, 2007   Writer
Awwww... cries... RUIN IT RUIN IT! IN NEED THE ANSWERS... and the person on 118 111 didnt have a clue either!
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Feb 18, 2007   General Artist
From what i Gathered.... the pyramid head is a........ well that would ruin the game :3 lets just say, he is someone we all should know inside ^^
Reply
:iconspider-kitty:
Spider-Kitty Featured By Owner Feb 2, 2007  Hobbyist Photographer
I....I love you......
Reply
:iconrabid-uke:
rabid-uke Featured By Owner Dec 6, 2006
*cracks up* oh my god, when that happened in the game i was like, wtf? that's it? is something wierd gonns come out now? and hey, i know exactly what you're saying, i've been a fan of the games for forever, and then the movie came out and hottopic finally had pyramid head shirts, and bought one, but then this guy at school started to get in a long rant about ph, and i was like, "what the hell are you talking about?" and then he said something about the movie, and i asked if he'd ever played the games, and he said he hadn't, so then me and quail had to go off on a long rant about he didn't know anything about what he was talking about......sigh.........yeah, me and quail have been there since the beginning, but nobody understands.........*reads everything she just wrote* wow, i sound like a mindless girl who can't tell a story straight, oh well, sorry if you don't understamd anything i just said, i was in a rush.....soooo.......great comic! ja ne! :licking:
Reply
:iconnekoaioshi:
NekoAioshi Featured By Owner Nov 30, 2006
Ha! This really is true, though I enjoyed the movie, Pyramid head was mostly there to appease fans due to him losing his true meaning without James there.

I love how now that the movie came out pyramid head shirts have popped up all over hot topic and kids who never played the games wear them and think they are cool, makes me sad.
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Nov 30, 2006   General Artist
D: that actually happen? wow Guess i predicted it correctly.
Reply
:icongift-unto-madness:
gift-unto-madness Featured By Owner Sep 20, 2006
so, fuckin true
Reply
:iconroquelaure:
roquelaure Featured By Owner Apr 17, 2006   Writer
hah, I'm all about that shit. all of a sudden my friends who were all "It's too scary to play, boohoo" are dying to see the movie. in a way I'm glad, but in another way, what. the fuck.
Reply
:icononepieceofshitake:
OnePieceOfSHiTaKE Featured By Owner Apr 13, 2006
holy crap dude... that's hilarious... i never was into fanfics and shit like that. funny crap... and that jack skellington thing... funny too. he used to be so awesome, until they as you say "hot topic'd" him now all these people have all this jack merchendise, and most of em suck too.
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 13, 2006   General Artist
the sad thing is most of those ppl with the jack merch. know NOTHING of him, they just think he is "hardcore" sigh *points to my brain dead cuz* I'm sure you had your encounters as well
Reply
:icononepieceofshitake:
OnePieceOfSHiTaKE Featured By Owner Apr 14, 2006
yeah, my friend was scarred because he had one of those sweatshirts, and some noob wore it, and now he never wears it anymore... sucks for him. though i dont know how he's "hardcore" that's a bunch of bullshit....
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 14, 2006   General Artist
I still worry if it would be "safe" for me to wear a Noodleboy shirt.... sorta liked that shirt.... i think you have one
Reply
:icononepieceofshitake:
OnePieceOfSHiTaKE Featured By Owner Apr 14, 2006
eh i dont wear that anymore, its an awesome shirt, but i think i gave it to my brother.
Reply
:iconhappymonkeyshoes:
happymonkeyshoes Featured By Owner Apr 10, 2006  Professional Digital Artist
See now I love the series....and the movie is going to hopefully be excellent, but this comic was just funny! It'll be interesting to see if it makes things better or worse.
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 10, 2006   General Artist
i know it might seem bad of me, but i really dont like it when they offer noobs our "Kool-aid" which is the silent hill series, i mean we were there first and stuck with it.......... now everyone is gonna think they are a fan just cus of this movie. but i HOPE its a good movie, and not another doomed videogame movie
Reply
:iconhappymonkeyshoes:
happymonkeyshoes Featured By Owner Apr 10, 2006  Professional Digital Artist
I know what you mean. I'm a big fan, like I said. I love the history etc. In a good sense Akira Yamaokas music will be heard by a wider variety of audience so it means I may be able to get my SH4 soundtrack at last. They never got released here :( CHristopher Gans is a good director, I've liked his films so far. I have faith in him, and the cast names aren't too huge. Read his blog on the web site, any concerns you have have been addressed. He does care about the mythos.
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 10, 2006   General Artist
I have the first two soundtracks for SH1 - SH2, but i missed out on SH3 cd..... I barely remember SH4 soundtrack... only played that one once. imo i like sh1-2 best ^^;
Reply
:iconhappymonkeyshoes:
happymonkeyshoes Featured By Owner Apr 10, 2006  Professional Digital Artist
SH2 is my fav, still is after all these years, but I like the vocal tracks of 3 and 4.
Reply
:iconyokotei:
yokotei Featured By Owner Apr 10, 2006
the tidbit about jack skellington deserves a fuggin award!!
Reply
:iconjdan-s:
Jdan-S Featured By Owner Apr 10, 2006  Hobbyist Digital Artist
I feel the same way about how I was a fan of the classic Sonic the hedgehog games/comics/TV series back in the 90's, and then I went to dA...

I didn't know there was an upcoming SH movie! I don't know who PH is, but I'm still a SH (game) fan! It's because I only got to play the original for the PSX, never got the chance to buy a PS2 and play the sequels. T_T
Reply
:iconpoinko:
poinko Featured By Owner Apr 10, 2006
I rofl'd.

You win again, lil' bro.
Reply
:iconzane-the-foxwolf:
Zane-the-Foxwolf Featured By Owner Apr 9, 2006
I never made it far in Silent Hill 2, but I still got the joke behind this. Funny stuff man. 8D
Reply
:iconkatchansan:
KatChanSan Featured By Owner Apr 9, 2006
I've played only one Silent Hill game (The room, I think it was?) when my brother rented it, and lost interest pretty quickly 'cause neither me, nor my brother, nor his girlfriend could figure out how to kill the damn dogs...So we died a bunch of times, and gave up.

It is true that anything cool gets fanraped... I know a chick who was like, "LYKE OMG, I'M TOOTALLY GAWTH!" and had a Jack Skellington purse and didn't even know who he was....*shakes her head sadly* I hate Hot Topic for allowing retards like that to buy this stuff, but I like them 'cause they have alot of sales...
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 9, 2006   General Artist
for awhile my HT use to have employes asking the buyers if they even KNOW who happy noodle boy is, it was funny, but it was the last time i went heheh since they stopped selling comics in the shop, and it pure manga which I can get at barns ^^ SH the room, wasnt really suppose to be a SH game, it just borrowed a few elements and was deemed a SH game... SH2 is personally one of my faves
Reply
:iconkatchansan:
KatChanSan Featured By Owner Apr 9, 2006
I'd play the other games, but I'm terrified of horrory games... I don't like to play or watch scaryt hings alone, yet I always end up doing so...Brrr..

Your HT rocks T-T. I'm going to work there next year (A friend said you have to be sixteen to work there) and I'll be doing that. Our's still sells Lenore and JTHM. I'm so pissed, 'cause a friend of mine has a Lenore shirt and has no clue who she is >.<. Poor Roman...
Reply
:iconplcthecd:
PLCTheCd Featured By Owner Apr 9, 2006
Neato a Silent Hill fan!

:highfive:
Reply
:iconshinragod:
shinragod Featured By Owner Apr 9, 2006
You only get your ass Hot Topiced if it's 'Tim Burton' 'Seth McFarlane' 'Nintendo' or 'Adult Swim.' At any rate, Pyramid Head had his own fan base at one point. Cause you know what, someoen actually cosplayed as him. XD Seriously, draggin' that huge ass knife around. I played Silent Hill 2; I love games with lots ambience. And unlike most noobies, I never really cared much about ol' Pyramid Head. He was just there for the freak factor like those door creatures of those freaky monkey things. If the movie turns out the same way they did 'Reisdent Evil' then I just don't know. XD (Incidently, isn't there more than 1 Pyramid Head. ;)) I take no offense to your stand/joke. Though extra long speeches certainly make me feel a bit uneasy; like the way I feel uneasy around people who slap 44 bumper stickers all over their car. And truth be told, I never read Silent Hill fan fiction cause I'm rather selective about what I read..if I read it or make it anymore. XD Moreover Pyramid Head's a giant pyramid headed monster I fought numerous times in Silent Hill 2; that's about all I remember. What I really remember is being James walking by himself for the most part, through quiet mists full of strange noises and creatures in a city almost devoid of human contact. THAT'S what I remember, the feelings of solitude and ambience enshrouding me like the mist in the game. Plus I also dig that 'long decent' staircase. I'm an atmoshperic guy. Don't throw your huge scary monsters at me too soon. ;) LOL! And like your litle nicely made char, I didn't know the thing could talk either. XD You can tell from this long paragraph...I liked playing silent Hill 2. XD
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 9, 2006   General Artist
haha^^ I sure can tell a fan when i see one :hug: I really hope the movie does well, i mean i've been a SH fan since 1999, so its kinda of a holy thing for me to see if the movie will succeed, that and i'm picky about things I like, same reason why i hate on the one piece english dub, japanese uncut is better imo. thanks though^^ its good to know i'm not the only one that played the game years before they made a movie of the series ^^
Reply
:iconshinragod:
shinragod Featured By Owner Apr 9, 2006
Believe me, being picky about the English One Piece dub is perfectly normal. Everyone hates it and everyone hates 4Kids. That's why people still like watching the imports.

Honestly though I played only silent Hill 1 and 2. 2 Still the best. I've yet to play the other 2. That's cause after that I played Resident Evil 4, another cool horror game. ^^ I hope you like the movie and it does good. I might see it. =-p
Reply
:iconziblink:
Ziblink Featured By Owner Apr 8, 2006  Hobbyist Photographer
O.o

Its a fancomic which has inspired me to go make a fanrape comicy thing of SH Yays!
Reply
:iconmaxwellfreeman:
MaxwellFreeman Featured By Owner Apr 8, 2006
Isn't it Jack SKELLINGTON?
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 8, 2006   General Artist
lol typo....
Reply
:iconru-chan:
Ru-chan Featured By Owner Apr 8, 2006
xD xD :lmao: OMG ITS PH!!!!!!!!!! LUVLUVLUV

I got into the games about a year ago before I knew there was gonna be a movie. Does that make me a fan'whore or just a late veteran? xD And is PH REALLY gonna be in the movie?!? My friend will just DIE.
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 8, 2006   General Artist
you beat the game right? so this doesnt apply to you, besides this was just a joke comic, i'm mainly dissing the ppl that didnt care about it until NOW. kinda like ever movie release, LOTRs series, which nobody really cared about until they made a movie about it....you get the feeling, but this doesnt apply to you :P your cool, you actually played it^^ :hug:
Reply
:iconru-chan:
Ru-chan Featured By Owner Apr 8, 2006
hehehe yay! :D
Reply
:iconalyssizzle-smithness:
Alyssizzle-Smithness Featured By Owner Apr 8, 2006
XD dude, your so funny!~ŽDDDD
Reply
:iconsynduo:
SynDuo Featured By Owner Apr 8, 2006   General Artist
^^ thanky :hug: I kinda thought was a bit mean of me to do this comic, but thanks^^
Reply
:iconalyssizzle-smithness:
Alyssizzle-Smithness Featured By Owner Apr 8, 2006
lol nahh its pure comidic bliss
Reply
:iconhexaditidom:
Hexaditidom Featured By Owner Apr 8, 2006  Hobbyist Digital Artist
So what is PH? A triangle-dude?
Reply
Add a Comment:
 
×
Download PNG 507 × 1500




Details

Submitted on
April 8, 2006
Image Size
718 KB
Resolution
507×1500
Thumb

Stats

Views
2,343
Favourites
37 (who?)
Comments
54
Downloads
304
×